søndag den 8. januar 2017

#Bloggeradvent de sidste gaver og lidt til.

Ja nu blev det godt nok d. 8 januar.. Og det er ved at være et par uger siden jeg burde have lavet de her indlæg, men ja med manglende overskud pga flytning, og praktik så har jeg bare ikke kunne samle mig om andet end det jeg var nød til at priorteer helt basalt og det var familien og de faglige opgaver der var ved praktikken.

Det er stadig en presset situation, men jeg kunne i det mindste lige i denne stund, sætte mig og få tankerne lidt væk fra alt andet.







3. søndag i advent, fik jeg mig en dejlig lille gave fra Sascha. En lille pakke med nogle pynte kogler og nisse servietter, jeg er spændt på at se hvad jeg kan putte dem i til næste år, som sagt det at vi ikke rigtig fik julepynt op i år har været underligt, men nu har jeg i hvert fald ikke en undskyldning næste år, både med servietter og kogler! Glæder mig allerede!

Selve søndagen, foregik meget i stress og jag, både fordi vi havde Lilly som godt nok ikke var hjemme, men jeg vidste ikke helt hvornår hun kom hjem, og så fordi vi bare skulle være færdig med rengøring, især inden hun kom! Mandag skulle lejligheden afleveres og der var stress på, eftersom det var min mor og jeg som primært skulle gøre rent, og Torben kom så senere og hjalp til da han havde været syg og derfor ikke kunne hjælpe. Havde af egen fri vilje dog ikke kontaktet venner da vi lige ugen for inden havde flyttet og jeg havde nok lidt dårlig samvittighed overfor mine dejlige venner!

4. søndag i advent fik jeg også en sød lille gave denne gang i en ny indpakning i forhold til de andre og det havde jeg været lidt spændt på, havde faktisk i starten af måneden slet ikke kunne vente med at åbne den, det påvirker jo en at noget udskiller sig fra resten, og det gjorde denne lille pakke også.

Den indeholdt nemlig noget lækkert julepynt, af en julemand og et rensdyr som så blev årets eneste julepynt, ud over den krans som min mor fik listet ind af døren midt i december :D

Søndagen gik stille og roligt, for roligt måske, men med to weekender lige i træk hvor vi havde skulle først tømme lejligheden og derefter få gjort den rent, så havde vi (især jeg) brug for at slappe fuldstændig af og ikke så meget som overveje at tænde en computer - Det var trods alt også børnefri weekend så det var stilhed med stort S!.




Vi vidste jo også at så snart hun kom onsdag d. 21 så kom der til at være fart over feltet indtil d. 27 med jul og julefrokoster rundt omkring og selvfølgelig juleindkøb (fordi vi aldrig lære at få købt gaver i ordentlig tid..)

Ugen efter kom Lilly om onsdagen og vi prøvede at slappe lidt af torsdag, men kørte hårdt på allerede fredag hvor Lilly så var ude til en form for legeland imens jeg og hendes far styrede rundt efter de sidste ting, vi måtte jo også få fat i en bager, for torsdag havde vi været i Kvickly for at bestille kagekone, vi skulle nemlig også holde Lilly's 9 års fødselsdag  (Store pige!) om formiddagen lørdag, i og med hun har fødselsdag den 30 december og vi ikke havde hende der..

Juleaften blev vi 9 mand og det tog 2½ time plus 2 rygepauser at komme igennem det bjerg af pakker vi fik opbygget, for nu var vi alle jo voksne og vi børn og svigerbørn kunne pludselig også være med i gave boden til andre end bare Lilly fordi alle (på nær mig) er færdig uddannet og har fået arbejde.

Manden mind gav mig en dejlig julegave i år, som blev en stationær computer plus skærme som jeg har ønsket mig meget længe! Hvilket også betyder at Lilly kunne overtage min delvist, i og med jeg stadig skal bruge den i skolen, men hun kan jo bruge den sekundet jeg kommer ind af døren.

Juledag stod den på julefrokost hos min mutti som havde disket op med det helt store middags bord, og det blev endnu en lang (men dejlig) dag hvor vi også spiste med til aften.

Så nu vil jeg sige tak for i læste med, for nu kommer der billed spam og i er velkommen til at kigge lidt, fra tiden i julen og selvfølgelig mit nye lille computer hjørne! :D

Forsat god søndag!












Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...