tirsdag den 13. januar 2015

Bryllupsrejse til London!

Ja i juli tog vi os en lille bryllupsrejse til London. Jeg har altid drømt om at komme ud at rejse har kun gjort det 1 gang familie mæssigt og det var for næsten 10 år siden. Og ellers har det været med efterskolen på skiferie i Norge, men der får man jo ikke rigtig set det man gerne selv vil. Derud over ville Torben også gerne se London, det ville samtidig også være hans første udenlands rejse sådan rigtigt og hans aller første tur med flyver.

Det var dog ikke en særlig lang tur, og vi bliver nød til at tage tilbage dertil en dag for har slet ikke fået set alt det jeg gerne ville, og ja så ødelagde en voldsom solskoldning også lidt glæden i af det hele :) Men vi var afsted 16-19 juni 2014, det var dog kun 2 hele dage vi faktisk fik set London da vi kom ind sent om aftenen d. 16 og skulle være med flyet kl 8 d. 19 hvilket betød vi kørte fra vores hotel kl 4.30 for at være sikker på at nå det hele. - Det er nok den dyreste taxi jeg nogensinde har skulle betale for ;)

Vi havde som til brylluppet ikke så mange penge så vi fandt et lille premiere hotel i Ilford, en hyggelig lille forstad til London, og tror aldrig jeg har mødt noget personale på noget som helst hotel der havde så meget hjerte varme som de der var her. Det eneste der måske var at sætte en finger på var at der intet aircondition var på værelset så vi hver nat havde mindst 30 grader på trods af blæser.

Vores værelse var ikke så stort, men det var hyggeligt og der var det som der nu skulle være. Og jeg begynder at forstå folk der siger at dynerne er presset ned under madrasserne.. For dælen da hvor var det svært at få dem fri så man faktisk kunne sove under dem :P

Torsdag morgen begyndte vi at undersøge London, og vi fór vild SÅ mange gange.. Vi fik kun set 3 ting den dag fordi først endte vi i Liverpool fordi manden mente at der måske var noget at se der. Det var der dog ikke og vi brugte lang tid på at finde tilbage til undergrunds banen. Og selvfølgelig blev det ved da vi ENDELIG kom til London, for vi havde da ingen ide om hvor de forskellige ting lå og selvfølgelig havde vi ikke fået købt så vi kunne gå på internettet.. - Aldrig igen skal jeg afsted uden internet :p Men vi fik da set the Tower of London (Nogen ved jeg er lidt af en historie glad pige så jeg var helt høj for at komme derind! Fik desværre ikke taget nogen billeder imens jeg var derinde da jeg var alt for optaget af at høre hvad der blev fortalt på rundvisningen.
Vi havde fået os et par London passes for 2 dage så vi kunne komme ind og se 60 seværdigheder det nåede vi dog langt fra, men vi fik set London Brigde og The London Tombs den dag efter meget spasertur, da endte langt væk fra alt hver gang vi satte os på en bus xD
Men ellers var vi på en kort havne rundfart så der fik vi også lidt historie. Ellers nåede vi at se lidt parker og sådan.

Fredag tog vi afsted igen og kom ind til Piccadilly Circus hvor vi besøgte M&M's huset, det var noget af en oplevelse jeg har aldrig set noget lignende før, og ved med mig selv at når vi engang skal til London igen skal vi have Lilly med og hun skal se det, forhåbentlig bliver vi lidt bedre til at finde rundt på det tidspunkt. Personalet der var også så søde, og ja man følte sig desværre som en rigtig turist, men sådan var det jo.

Herefter tog vi ud og se lidt flere parker, og så tog vi imod London Zoo (Hvilket også tog en krig om at komme ud til da vi ikke anede hvordan vi kom derhen, og ja det var lidt forvirrende da vores bus pludselig stoppede ude i et eller andet getto kvarter og chaufføren sagde at turen var slut? o_o)
Men vi kom derhen desværre var det ikke helt problemerne værd med t komme derhen, men ganske nydeligt ellers.

Tidligt på aftenen kom vi så ud på bustur i sådan en Site Seeing bus og vi var så heldige at kunne få en af pladserne uden tag! Hvilket gav mulighed for gode billeder (I får ikke dem alle for så kom vi aldrig videre :p Men der kommer lidt)

Da vi næsten var færdige med turen begyndte det dog at regne, men gud hvor var London smuk når det var mørk, der fortrød vi lidt begge at vi ikke var blevet inde i London dagen før, men vi havde begge været så trætte og jeg var total solbrændt så vi havde nok ikke haft så meget sjov ud af det som håbet.. Men ja det skal i hvert fald prøves en anden gang, for gud hvor var det hyggeligt lige at stå lidt og nyde musikerene der kom frem på gaderne og folks fest glade stemning der en fredag aften :)

Og ja så tog vi så hjem lørdag morgen, med masser af bøvl fordi det tog så lang tid at tjekke baggade ind at vi kun lige nøjagtigt nåede op til flyet inden det begyndte at borde. Turen hjem gik hurtigere end regnet for vi faldt begge i søvn og da vi vågnede var der en hvid pude af skyer udenfor vores vindue.. Det lignede næsten sne i mine øjne :p Men ja en ting har jeg lært af denne tur.. Aldrig kun vær afsted så kort tid, man får ikke så meget ud af det som man kunne :) Og så bliver jeg flyve syg! det kunne jeg ikke huske jeg blev, men nu ved vi det og kan tage forbehold for det næste gang :D